A fekete péntek kifejezés az 1869-es nagy amerikai aranyválság óta ismert fogalom, de mai értelmében csak néhány évtizede használjuk. Nehéz meghatározni, hogy pontosan mikor vált a fekete péntek azaz a hálaadást követő nap a vásárlás –nem hivatalos – ünnepévé és ezzel a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdetévé. Sokan igyekeznek ezen a napon beszerezni a fa alá valót, hiszen az üzletek átlagon felüli árkedvezményeket kínálnak a vásárlóknak. A Black Friday nem munkaszüneti nap, ezért sokat szabadnapot vesznek ki – főként az Államokban, és ez természetesen a hatványozza a lehetséges vásárlók számát.

Black Friday Magyarországon

Hazánkban első alkalommal 2013. november 29-én tartották meg a Black Friday nevű akciót, amely azóta is évről-évre növekvő népszerűségnek örvend. A vásárlások nagy része online történik, ennek köszönhetően a hírekben gyakran látható óriási tömeg, bolti tülekedés és verekedés itthon nem jellemző.

A Black Friday kínálta kedvezmények és akciók nem véletlenül ennyire népszerűek, hiszen ilyenkor a vásárlók lényegesen olcsóbban juthatnak hozzá a kiszemelt termékekhez. A fekete péntek magyarországi jelentőségét remekül mutatja, hogy tavaly, az egyik legnagyobb hazai webáruház összesen másfél milliárd forintnyi kedvezményt nyújtott ügyfeleinek.

black friday

Cyber Monday

A Cyber Monday, azaz a fekete pénteket követő első hétfő egy viszonylag újszerű kifejezés, amelynek a magyar nyelvű megfelelője még hivatalosan nem is született meg.

A cyber hétfő gyakorlatilag a Black Friday online változata, az internetes vásárlások megállíthatatlannak tűnő, egyre növekvő trendje keltette életre az Egyesült Államokban 2005 novemberében. Néhány év alatt pedig a legfontosabb nap lett az online vásárlás világában. Mára az internetes kereskedők ezen a napon realizálják a legtöbb megrendelést az év folyamán.

Beszéljenek a számok

Az Adobe vállalat a tavalyi évben, a TOP 100 online kereskedelmi cég adatai alapján közzétett elemzésében jól látható, hogy mekkora jelentősége van a fekete pénteknek és a cyber hétfőnek világszerte:

A Black Friday 6,2 milliárd dollárnyi bevételt hozott, csak online, ami 23,6% -os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Ahogyan az Adobe megjósolta a Cyber ​​Monday lett az év leggyorsabban növekvő online vásárlási napja, az eladások azonban még az ő várakozásaikat is felülmúlták: az eredetileg 7,7 milliárd dolláros értékesítés helyett 7,9 milliárdot hozott a Cyber ​​hétfő, amely 19,7% -os növekedést jelent az előző évhez képest.

Itthon sem lehet ok a panaszra, hiszen az egyik legismertebb magyar internetes áruház, az eMAG például 6.8 milliárdos forgalmat realizált a 2018-as cyber hétfőn.

Black Friday 2019

A hálaadás az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökjére, a fekete péntek így minden évben november 23-29. közé esik

Idén november 29-én tartja a világ a karácsonyi nagybevásárlás nemzetközi nyitóünnepségét, a Black Friday-t.

Nyakunkon a Black Friday. Minden, amit tudni akartál a vásárlás ünnepéről

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Post navigation