A Black Friday az elmúlt 5 évben a világ számos országához hasonlóan, Magyarországon is egyre növekvő népszerűségnek örvend. Mi sem mutatja ezt jobban, mint a Global Analysis Team felmérése, amely szerint a magyarok 90%-a tudja, hogy mi az a Black Friday. 

A Black Friday Global hazánkra vonatkozó, 2018-as adatai alapján az eladások 1377%-os növekedést mutattak fekete péntek időszakában, egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest. Ez az elképesztően kiugró eredmény főként a Black Friday-t megelőző reklámkampányoknak és az üzletek átlagosan 55%-ás árleszállításának köszönhető.

Fekete hónap

A Google Trends adatai szerint a Black Friday időszakban a csütörtöki és pénteki napokon realizálták a legnagyobb forgalmat a magyar kereskedők, de az érdeklődés már szerdától megfigyelhető és kitart egészen vasárnapig. A növekvő keresletre válaszul egyre több üzlet hosszabbítja meg a kedvezményes időszakot, akár egy hétre, sőt nem ritka az sem, hogy egy egész hónapra. 

Mennyit költöttünk a tavalyi Black Friday-en? 

Egy átlagos magyar vásárló körülbelül 47.000 forintot költött el a tavalyi Black Friday alatt. Csak összehasonlításképp, ez körülbelül a fele az Egyesült Királyságban elköltött összegnek. A brittek ugyanis átlagosan 300 fontot (kb. 107 ezer forintot) szánnak a vásárlás ünnepére. Őket is megelőzik a kanadaiak, akik körülbelül 130 ezer forintnak megfelelő kanadai dollárt költenek a Black Friday alatt.

black friday

Mit vásároltunk?

Íme, a lista arról, hogy melyek voltak a legkeresettebb termék kategóriák a tavalyi Back Friday során:

Divat

A fekete péntek a ruházati cikkek piacán kiemelt napnak számít. Sokan a karácsonyi ajándéknak szánt ruhákat, kiegészítőket vagy éppen cipőket szerzik be az akciós időszakban. A tavalyi Black Friday alatt szinte az összes népszerű ruházati üzlet, mint például a Bershka, a C&A, az Orsay és a H&M is kedvezményes kínálattal várta online és offline vásárlóit egyaránt. A divatmárkák akciós termékei között mindenki találhatott kedvére valót, akár saját részre akár ajándékba vásárolt.

Elektronikai eszközök

Az egyik legnagyobb online áruház, az eMAG akciója reggel 7 óra 11 perckor indult és az első két órában közel 625 ezer látogatót vonzott. A leggyorsabban a notebookok fogytak, volt olyan készülék, amelyből 34 másodperc alatt 175 darabot vásároltak.

Egy másik áruház, az Extreme Digital online felületén november 16-án korán reggel indult a Black Friday. A vásárlók első rohama reggel hat és nyolc óra között érkezett, majd a munkaidő lejárta után, este nyolc óra körül ismét magasra ugrott a forgalom.

Összesítve az elektronikai cikkek közül az Xbox One és a PlayStation 4 játékkonzolok fogytak el a leghamarabb, emellett pedig a középkategóriás Androidos okostelefonok is nagy népszerűségnek örvendtek.

Kozmetikumok és parfümök

Parfümök és különböző kozmetikumok is gyakran kerültek a bevásárlókosarakba – virtuális és hagyományos egyaránt- a tavalyi Black Friday ideje alatt. Nem meglepő tehát, hogy szinte minden parfüm és kozmetikai áruházban és azok internetes oldalán találhattunk kedvezményes termékeket. Természetesen a legnagyobbak, a Parfümplaza, az Alza és a Mall.hu sem hagyta csábító kedvezmények nélkül ügyfeleit.

Háztartási gépek

A háztartási gépeknek egész évben szezonjuk van, karácsony előtt meg pláne. Egy új kapszulás kávéfőző, botmixer, gőzölős vasaló vagy éppen mosogatógép? Naná! Hasznosak, időt és energiát takarítanak meg nekünk, ezért is olyan népszerű ajándékötletek. Ebben a kategóriában a Media Markt és az Extreme Digital kiemelkedő kínálattal rendelkezett a tavalyi évben is, akárcsak a Tesco és az Auchan nagyáruházai.

Sporteszközök 

A sportruházat és a sporteszközök is nagy érdeklődést váltottak ki a tavalyi évben A Decathlon sportáruház bizonyos termékeit például 70%-os kedvezménnyel lehetett megvásárolni, de az aktívsport.hu és az Alza áruházak is széles kínálattal várták sportos vevőiket.

Online vagy hagyományos bolt?

A Black-Friday.Global adatai alapján 2018-ban a hazai vásárlók 54,16%-a jelölte meg, hogy a Black Friday akció során online és hagyományos boltokban is kíván vásárolni. Csak a hagyományos boltokat a megkérdezettek mindössze 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig a vásárlók 41,67% tette le a voksát. A 2017-es adatokhoz képest jól látszik, hogy a hagyományos bolti vásárlás egyre inkább háttérbe szorul, hiszen akkor a fenti arány még 16,47% és 55,29% volt.

Mit vásároltak és mennyit költöttek a magyarok a 2018-as Black Friday- en? Számok és adatok a tavalyi akciólázról

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Post navigation